poprawa jakości snu - co ma na to wpływ?

Wysoka jakość snu jest kluczowym elementem, dzięki któremu mamy dużo siły kolejnego dnia. Gdy jesteśmy wyspani nie dość, że czujemy się pełni energii, to jeszcze jesteśmy bardziej produktywni. Dlatego bardzo ważne jest, by nasza sypialnia była oazą spokoju i relaksu. Jak urządzić to pomieszczenie, żeby nasz sen był jak najlepszy?

Stonowany kolor

Może wiele osób o tym nie wiem, ale to jaki kolor wybierzemy do naszej sypialni ma znaczenie. I nie chodzi tutaj tylko o kolor ścian, ale o całokształt. Kolor ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Jeżeli zdecydujemy się na wykorzystanie dość intensywnych kolorów w swojej sypialni, może to nie sprzyjać wyciszeniu i szybkiemu zasypianiu. Najlepszym wyborem są barwy, które są stonowane i kojące.

Odpowiedni materac

Wybór odpowiedniego materaca również ma znaczenie, a nawet jest to jedna z ważniejszych kwestii. Dlatego warto poświęcić trochę więcej czasu i wybrać produkt, który będzie odpowiadał naszym preferencją. Musimy liczyć się też z tym, że dobry materac zazwyczaj nie należy do grupy tych najtańszych, ale dla dobrego snu warto zainwestować.

Odpowiednia poduszka

Oprócz materaca musimy wybrać również dobrą poduszkę. Tutaj należy wziąć pod uwagę pozycję, w której najczęściej śpimy, od niej zależy to jaki model powinniśmy wybrać. Jeżeli poduszka jest niewygodna, rano wstajemy niewyspani i czujemy się jakby walec po nas przejechał.

Przeczytaj też: http://www.swiat-domu.pl/ktore-rosliny-warto-miec-w-domu/

Kołdra dobrana do pory roku

Podczas zakupu kołdry powinniśmy się kierować przede wszystkim jej stopniem ciepła. W sezonie letnim zdecydowanie lepszym wyborem jest cienka kołdra, która daje niewiele ciepła, z kolei w sezonie zimowym, kołdra powinna posiadać odwrotne cechy. Tutaj ważne jest również to, żeby nie przegrzewała.

Wilgotności i temperaturze powietrza w sypialni

Odpowiednia wilgotność powietrza ma duży wpływ na jakość naszego snu. W sypialni nie powinno być za sucho, ponieważ wtedy pojawiają się u nas problemy z oddychaniem. Aby rozwiązać ten problem warto zdecydować się na zakup nawilżacza do pomieszczeń. Podobnie jest z wysoką temperaturą, ona również nie sprzyja zasypianiu. Najbardziej optymalna to około 19 stopni Celsjusza.

Źródło: https://www.homefashion.com.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ