Pierwsze miesiące nowego roku to już tradycyjnie czas związany z wypełnianiem i składaniem deklaracji podatkowych. Jest to obowiązek ustawowy każdego, kto osiągnął przychody w roku ubiegłym. Poznajcie najważniejsze informacje związane ze składaniem Pitu za 2017 rok.

Do kiedy można składać Pit-37?

Pit-37, będący najpopularniejszą formą rozliczenia, można składać do 30 kwietnia. Do końca lutego nasz pracodawca ma czas, aby dostarczyć nam Pit-11. Pamiętajmy, że niezłożenie deklaracji podatkowej w określonym terminie skutkuje poważnymi sankcjami prawno-skarbowymi, podobnie zresztą jak nieprzesłanie pracownikowi Pitu-11. Na podstawie formularza Pit-37 rozliczają się osoby zatrudnione na etat, umowę o dzieło i umowę-zlecenie.

Jaki jest ostateczny termin złożenia Pitu-28?

W przypadku Pitu-28 podatnik ma znacznie mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowej. Zostało go już bardzo niewiele, dlatego lepiej z tym dłużej nie zwlekać. Mamy czas do 31 stycznia. Na podstawie tej deklaracji rozlicza się najem i dzierżawę. Z formularza skorzystają też osoby prowadzące własną działalność gospodarczą. Do rozliczenia przychodów z najmu stosuje się dodatkowo załącznik Pit-28/A. Więcej informacji na ten temat jest dostępnych na stronie internetowej https://www.iwop.pl/pity/. Natomiast ogólne informacje o rozliczeniach podatkowych i aktualnych przepisach skarbowych można znaleźć, wchodząc do serwisu https://www.iwop.pl.

W jaki sposób można przekazać Pit do urzędu skarbowego?

Deklarację podatkową za 2017 rok, niezależnie, czy mówimy o Picie-37 czy Picie-28, możemy złożyć drogą tradycyjną lub elektroniczną. Ci, którzy nie lubią oczekiwać w długich kolejkach na swoją kolej, mogą to zrobić online, bez wychodzenia z domu. Deklarację podatkową można złożyć za pośrednictwem formularza interaktywnego pobranego z oficjalnej strony Ministerstwa Finansów. Jeszcze lepszą metodą jest skorzystanie z prostego i intuicyjnego programu do rozliczeń e-pitów, dostępnego pod tym adresem https://www.pitax.pl/e-pity/.

E-szkoda. Jak ją złożyć przez internet?

W dobie komunikacji elektronicznej niezbędny formularz przez internet mogą złożyć również osoby, które mają na przykład wykupione ubezpieczenie w PZU na ochronę dóbr (mieszkania, samochodu). Jeśli w ubiegłym roku doznały szkody, na przykład w wyniku stłuczki, mogą złożyć stosowny wniosek drogą elektroniczną (szkody online). Muszą tylko zadeklarować chęć otrzymania numeru PIN do systemu. Późniejsze kroki są bardzo proste i intuicyjne.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ